MENU
Opublikowano dnia 21.03.2013, 13:59

Konferencja "Pytania o fundamenty"

Jak nauczyć o starożytności, by zrozumieć współczesność?

Zebrani w Centrum Informacji Naukowej naukowcy i dydaktycy wspólnie zastanawiali się nad tym, co młodzież wie o Sofoklesie, Horacym i Hiobie, oraz o tym jak antyk wpływa na współczesną kulturę. Seminarium "Reaktywacja klasyki w szkole" zostało zorganizowane na Uniwersytecie Śląskim.

 

Zakład Dydaktyki Literatury Polskiej UŚ we współpracy z Instytutem Badań Edukacyjnym w Warszawie, w ramach cyklu seminariów “Badania i polityka edukacyjna” realizowanego w projekcie systemowym pt. „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego” zorganizował w dniach 5-6 marca 2013 roku ogólnopolskie seminarium pt. „Antyk i Biblia w szkole czyli: Fundamenty kultury czy fundamentalizm kulturowy”. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.