Opublikowane na TV UŚ (https://tv.us.edu.pl/)

Silesia Game Jam

Przedstawiciele Uniwersytetu Śląskiego podobnie jak w poprzednich latach wzięli udział w inicjatywie. W tym roku uczestnicy spotkali się w rektoracie uczelni (Katowice, ul. Bankowa 12, aula im. Kazimierza Lepszego, I piętro) podczas Silesia Game Jam.
Zespoły reprezentujące miasta i uniwersytety z całego świata, globalne koncerny i korporacje technologiczne – łącznie ponad 120 państw wzięło udział w Global Game Jam, największym światowym przedsięwzięciu dotyczącym tworzenia gier na żywo. Wydarzenie rozpoczęło się 31 stycznia i trwało do 2 lutego 2020 roku. W tym czasie tysiące uczestników na całym świecie tworzyło gry i debatowało na tematy związane z nowoczesnymi technologiami. Inicjatywa skierowana była do studentów projektowania gier oraz osób zajmujących się tą dziedziną.

Najważniejszym punktem programu było połączenie się reprezentantów Uniwersytetu Śląskiego z głównym kanałem streamingowym GGJ. Podczas transmisji zostały zrelacjonowane dotychczasowe prace zespołów tworzących gry w ramach Silesia Game Jam, była to również okazja do przybliżenia i podzielenia się twórczością i osiągnięciami z naszego regionu, a także zobaczenia prac osób nawet z drugiego końca globu.

Global Game Jam to znaczące wydarzenie, jeżeli chodzi nie tylko o branżę gier, ale również wizualną branżę cyfrową. Wydarzenie jest wspierane przez gigantów przemysłu cyfrowego, takich jak Microsoft, studio VALVE (założyciele i deweloperzy największej platformy do sprzedaży gier o nazwie Steam), Epic Games (twórcę silnika Unreal Engine), czy SideFX (twórcę proceduralnych rozwiązań technologicznych Houdini do tworzenia najwyższej jakości grafiki cyfrowej wykorzystywanej w filmach i grach), czołowych przedstawicieli w rozwoju rynku wizualnych technologii cyfrowych.
Adres źródła: https://tv.us.edu.pl/aktualnosci/silesia-game-jam/rp5